Obytná čtvrť Jarov

Popis a historie záměru

Na území o rozloze tří hektarů se dnes nachází převážně administrativa, objekty autoservisů, dílen, logistických a distribučních center. V územním plánu je území v ploše VN – nerušící výroba. V minulosti sloužilo území jako stavební dvůr pro stavbu okrajových částí Prahy. Současný způsob využití neodpovídá charakteru a potřebám širšího centra Prahy a již několik let se jeho vlastníci snaží o změnu územního plánu převážně pro bytovou výstavbu.

Nejnovější urbanistická koncepce představená v lednu 2017 počítá s přeměnou ulice Na Jarově v lokální městskou třídu. K této ulici proto navrhuje smíšené využití s obchody, službami a lokálním městským centrem – malým náměstím. Profil ulice je zde rozšířený tak, aby chodníky mohly mít šířku alespoň 6 metrů umožňujících umístění stromořadí. Při ulici na Jarově je navržena kompaktní klasická zástavba s pevnou uliční čarou, východ území charakterizuje rozvolněnější zástavba odpovídající spíše charakteru Jarova. Základní výšková hladina je uvažována na hladině 6-7 podlaží, předpokládají se však i výškové dominanty odpovídající výšce sousedních panelových domů.

Rizika a příležitosti záměru

Přeměna území na smíšené a obytné může pozitivně dotvořit okolní městskou strukturu, zlepšit prostupnost území a nabídnout nové lokální centrum se službami a atraktivními veřejnými prostory. Mezi hlavní rizika záměru lze zmínit velký objem generované dopravy, která se přenese do ulice Na Jarově sloužící jako spojnice mezi Malešickou a Koněvovou, o jejíž zklidnění a kultivaci usiluje MČ Praha 3. Dopravní obsluze záměru může pomoci plánované vybudování tzv. Jarovské spojky – nové ulice spojující Malešickou a Českobrodskou, včetně tramvajové tratě směrem do Malešic.

Něco tu nesedí nebo chybí? Napište nám.

Mapa kauz